علی سجاد فاطمی موحد

گاه‌نوشت‌های شخصی و عمومی

حسن اللهیاری را بیشتر بشناسید! + نظر 3 مرجع تقلید و فیلم در مورد وی

اللهیاری

حسن اللهیاری که در شبکه اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند؛ با اجرای برنامه هایی باعث اختلاف شیعه و سنی شده، به مراجع عظام تقلید توهین نموده و به مقدسات اهل سنت خلاف عقیده شیعه دشنام می‌دهد.

در اینجا اعتراض سه مرجع شیعه (آیت الله سیستانی و آیت الله محقق و آیت الله حائری) را علیه اللهیاری درج می‌کنیم.

به گزارش شفقنا آیت الله سیستانی یادآور شده اند: آقای حسن اللهیاری علاوه بر مراجع شیعه و نمایندگان بارز آنان،  شخصیت ها و مقدسات اهل سنت را نیز با الفاظ درشت و احیانا توهین آمیز یاد می کند. این شیوه مغایر با تعالیم ائمه اطهار علیه السلام است و موجب تفرقه بین مذاهب اسلامی گشته و عواقب خطرناکی برای همزیستی مسالمت آمیز و سازنده مسلمانان مذاهب مختلف در بلاد اسلامی از جمله ترویج و ترغیب به خشونت و نزاع بین مسلمانان را به دنبال خواهد داشت.  بر این مبنا مرجعیت شیعه ضمن نقد و تقبیح این گونه رفتار اختلاف انگیز آقای حسن اللهیاری و رسانه منتسب به او، مومنین را به هوشیاری در برابر این گونه اقدامات دعوت کرده و از مومنین می خواهد  که فریب مظاهر بعضا جذاب این رسانه ها را نخورند و عواطف آنها موجب نشود که عواقب ناگوار و خظرناک این اقدامات تفرقه افکنانه و توهین آمیز نادیده گرفته شود. (منبع)

آیت الله محقق کابلی نیز در بیانیه‌ای چنین بیان داشتند:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَاعتَصِمُوا بِحبلِ اللهِ جَمِیعاً وَ لاَ تَفرّقُوا

برادران و خواهران مسلمان:

جهان اسلام هم اکنون در وضعیتی به سر می برد که ضرورت اتحاد و انسجام امت اسلامی علی رغم تفاوت های ملی و نژادی و اختلافات فقهی و مذهبی شان بیش از هر زمان دیگر احساس می شود در این میان دشمنان مکار و دوستان نادان و ناآشنا با مبانی دین مبین اسلام همچون دو تیغه قیچی به دنبال قطع و بریدن حبل المتین، وحدت و اخوت دینی مسلمین هستند.

اخیراً یک شبکه تلویزیونی زیر نام مقدس «اهل بیت(ع)» آغاز به کار کرده است که گردانندگان ظاهری آن را تعدادی از طلاب افغانی نا آشنا با مبانی فقهی و کلامی اهل بیت(ع) به عهده دارند این مجموعه که بعضاً  ـ متأسفانه ـ ملبس به لباس مقدس روحانیت هستند درآغاز با شعار فعالیت فرهنگی و رسانه ای در راستای اهداف بلند و متعالی اسلام، نشر معارف اهل بیت(ع) و اتحاد و تقریب پیروان مذاهب گوناگون اسلامی، فعالیت خود را شروع کردند و تعدادی از آنان در شهر مقدس قم در حضور این جانب تعهد سپردند که در تولید و اجرای برنامه های شبکه یاد شده هیچ گونه شائبه تفرقه، اختلاف و جسارت به مقدسات و ارزش های مذهبی فرق و گروه های مسلمین را دنبال نکنند. از این رو این جانب مصرف بخشی از وجوهات شرعیه را برای شبکه یاد شده اجازه دادم امّا متأسفانه هنوز چند ماهی از فعالیت این شبکه نگذشته است که گردانندگان آن بدون توجه به پیامد های ویرانگر و مخرب برنامه های این شبکه، از احساسات پاک و زلال مذهبی شیعیان سوء استفاده می کنند. این در حالی است که به  جای طرح معارف بلند اهل بیت، به مباحث جدلی، تفرقه انگیز، با ادبیات نا پسندیده و نا شایسته به ارزش ها و مقدسات مذهبی برادران مسلمان اهل تسنن جسارت می کنند. بناءاً از برادران و خواهران دینی خصوصاً از پیروان و شیعیان راستین اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  جداً تقاضا می شود که از هرگونه کمک های مادی و معنوی به شبکه یاد شده خودداری کنند و از نظر این جانب پرداخت وجوهات شرعیه با هر عنوانی به این شبکه و سایر مراکز و شبکه ها و برنامه هایی که تحت هر عنوانی در راستای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی فعالیت می کنند  نه تنها مجزی نیست بلکه تعاون بر اثم و عدوان  است

در پایان از خداوند متعال می خواهیم که همه ما را در پرتو آموزه های نورانی اسلام و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، از شر شیاطین و مکر دشمنان و هواهای نفسانی در امان نگهدارد.

والسلام علیکم و رحمة الله

قربانعلی محقق کابلی

شوال مکرم سال 1431 (منبع)


این نیز عکس بیانیه‌ی شان:

آیت الله محقق در مورد اللهیاری

به نقل و اقتباس از سایت فتن، سید احمد حسینی خراسانی وکیل شرعی آیه الله سیستانی و آیة الله خامنه ای (دام ظلهما) ضمن بیان اطلاعاتی نسبت به اللهیاری و فعالیت هایش از آیت الله حائری این سوال را می‏پرسد:

لطفا پس از سوال از موثقین، بفرمائید محتوی برنامه های این شبکه مورد تائید است؟
 آیا نحوه بیان حسن اللهیاری را در معرفی مکتب اهلبیت تائید می فرمائید؟
 آیا می توان به شبکه موسوم به اهلبیت و حسن اللهیاری از وجوهات شرعیه کمک کرد؟

حضرت آیت الله حائری پاسخ میدهند:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
 هرگونه سخنى و یا برنامه اى که موجب تفرقه و دشمنى بین مذاهب اسلامى و یا موجب اختلاف و تشتت صف و وحدت مسملین شود و یا موجب توهین به مرجعیت معظّم شیعه باشد، جایز نمى باشد و صاحب آن سخن و یا برنامه دانسته یا ندانسته مؤید استعمار می باشد.

(این اطلاعات و سوال و پاسخ را در سایت منبع «فتن» ببینید)


توصیه میکنم این فیلمی را که از جام نیوز دانلود کردم را ببینید که در سخنانش، با بیان برتری خود بر علما و مراجع تاریخ تشیع و توهین به ایشان، خود را حجت بر تمام مراجع میداند! این در حالیست که طبق توقیع شریف امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، "و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواة حدیثنا فإنهم حجتی علیکم و أنا حجة الله علیهم" [1] این مقام و منزلت مختص امام معصوم علیه السلام می باشد.

برای نمایش فیلم کلیک کنید

همچنان توصیه میکنم این کلیپ را هم ببینید که می‌گوید: سیستانی در تمام جرم های جماعت دجالیه شریکه [است]

همچنان می‌گوید: از ایشان [آیت الله سیستانی] گلایه خیلی زیاده، متأسفانه در این 20 سال گذشته که ایشان مرجعیت در دستشان بوده یک موقف ولایی از ایشان ما سراغ نداریم که در راه دفاع اهل بیت (ع) یک موقف محکم ایشان اتخاذ کرده باشند...
از جمله کارهای بیت سیستانی و دفتر سیستانی این هست که محاربه با این شبکه مبارکه [شبکه اهل بیت] است.... و حلال خدا را حرام می‌کنند و حرام خدا را حلال می‌کنند...
توصیه ما به شیعیان همینه که ایشان مورد تأیید ما اصلا نیستند....

برای نمایش فیلم کلیک کنید

همچنان توصیه میکنم این کلیپ را هم ببینید که در آن سخنان دیروز و ادعای امروز اللهیاری مقایسه شده است.

در این کلیپ می‌گوید: چند وقت پیش من خواب دیدم... که امام عصر (ع) یک نامه نوشته بود به یکی از شیعیان، من نامه را دیدم، دو سه سطر بود... اسم این حقیر بود... که فلانی یعنی من... وکیل ما و نائب ماست، ایشان را نصرت کنید.

برای نمایش فیلم کلیک کنید

یک نسخه یک مقدار متفاوت و مشابه هم در سایت جام نیوز هست که دیدن آن خالی از لطف نیست (کلیک)


[1] ترجمه: و اما در رخدادهایی که پیش می آید به راویان حدیث ما مراجعه کنید؛ زیرا آنان حجت من بر شمایند و من حجت خدا بر آنان هستم

[الحر العاملی، محمد بن الحسن، وسائل الشیعه، تهران : مکتبه الاسلامیه، ج18، ص 101]

۲۸ خرداد ۱۲:۴۱ حسن صفارزاده
توهین به اهل بدعت را مرحوم صاحب جواهر در کتاب جواهر الکلام که کتاب مبسوط فقهی در فقه اهل البیت علیهم السلام است را مجمع علیه فقهاء شیعه میداند و به استناد صحیحه داود ابن سرحان این اجماع را نقل میکند تو تازه طلبه کم معلومات که از کوچه ادله فقهی گذر نکرده ای و با تقلید که حجیت آن بنابر قولی مخصوص خود توست بر محققین استدلال میکنی ؟ ماشاء الله !
 واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا - حبل الله المتین کیست ؟ مگر جز اهل البیت علیهم السلام است ؟ شما که دم از وحدت میزنید معنای وحدت را نفهمیده اید وحدت در مکتب تشیع یعنی همگی یکی شدن در تبعیت از اهل البیت علیهم السلام نه خوش و بش کردن با اهل بدعتی که ائمة علیهم السلام دستور سب و شتم و لعن و وقیعة آنان را در ابواب مجالست اهل المعاصی الکافی و الوسائل و المستدرک داده است .

جناب صفار زاده از اللهیاری دفاع می‌کنید؟!!! از شما بدور است...
راستی این اهل بدعتی که گفتید کیست؟ آیا امام خمینی قدس سره؟ امام خامنه ای حفظه الله؟ آیات عظام حفظهم الله؟
آیا می دانید دشمنان اسلام از این هتک حرمت ها به مقدسات اهل سنت کمال سوء استفاده را می‌برند و شیعیان مظلوم را مورد ظلم قرار می‌دهند و چه خون هایی از آنها می‌ریزند؟
من منکر تبری نیستم؛ ولی آیا ائمه اطهار علیهم السلام فرمودند دشمنان اسلام را علناً لعن کنیم ولو به بهای اینکه بین شیعه و سنی اختلاف افتد و منجر به کشتار و خونریزی شود؟؟؟ آیا امر به تقیه نشده ایم؟
حقیر که از کوچه ادله فقهی گذر نکردم از گذرکنندکان استفاده می‌کنیم: به نظرات مراجع توجه داشته باشید...
آیا این آیات عظام هم نمی‌دانند؟ آیا ایشان کتابی که فرمودید را نخواندند؟ آیا من و شما مقلد نیستیم؟ آیا ....

حضرت آیت الله خامنه ای: اهانت به نمادهای برادران اهل سنت حرام است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی: هرگونه اهانت به مقدسات دیگران شرعا جایز نیست.

حضرت آیت الله سیستانی: دشنام به مقدسات اهل سنت مغایر با آموزه های اهل بیت عصمت (علیهم السلام) به شیعیان و شاگردان خود است.

حضرت آیت الله وحید خراسانی: نباید با اتباع مذاهب دیگر دشمنی کرد، نباید به مقدسات آنها توهین نمود، لعن و سبّ بزرگان آنها جایز نیست، زیرا موجب دور کردن آنها از اهل بیت و معارف آنها می‏شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی: سبّ صحابه، اهانت به مقدسات شیعه یا سنی، توهین و تحقیر ظالمانه نسبت به باورهای هرکدام از دو گروه، حرام و ایجاد اختلاف و روشن کردن آتش تفرقه و شقاق و تحطیم و هدم اساس وحدت امت اسلامی، گناهی بزرگ است.

حضرت آیت الله نوری همدانی: جائز نیست.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی: مومنین باید از کارهایی که موجب تشدید اختلاف به خصوص در شرایط فعلی و در مقابل کفر و الحاد می شود اجتناب کنند.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی: مومنین باید از انجام اموری که باعث تفرقه و اختلاف و تضعیف اسلام می شود اجتناب کنند. در صحیحه ابی بصیر از حضرت باقر علیه السلام نقل شده است إِنَّ رَجُلًا مِنْ تَمِیمٍ أَتَى النَّبِیَّ ص فَقَالَ أَوْصِنِی فَکَانَ فِیمَا أَوْصَاهُ أَنْ قَالَ لَا تَسُبُّوا النَّاسَ فَتَکْسِبُوا الْعَدَاوَةَ لَهُمْ.

حضرت آیت الله محقق کابلی: از اهانت به مقدسات اهل سنت خودداری شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی: اهانت به مقدسات اهل سنت جایز نیست.

حضرت آیت الله العظمی مظاهری: اهانت به مقدسات و اعتقادات مسلمانان و ایجاد تفرقه میان صفوف پیروان پیامبر عظیم الشان صلی الله علیه و آله و سلم، عقلا و شرعا جایز نیست.

حضرت آیت الله مدنی تبریزی: اسلام توهین به مقدسات هیچ یک از ادیان، به ویژه مذاهب اسلامی را جایز نمی داند و هر حرکتی که موجب اختلاف میان امت اسلامی و خسارت و ضرر مالی و جانی به مسلمانان گردد، حرام و خلاف شرع است.

حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی: هر عمل یا گفتاری که موجب فتنه و اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی شود، جایز نیست.

منبع : مجله اخوت

منبع: http://www.fetan.ir/home/2020


۱۰ مرداد ۲۰:۵۷ طرفدار ابوعزراییل
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
حق نداری به آیت الله سیستانی ***** توهین کنی چه حقی داری خودتو یه خدایی درست کردی  

هر نوع توهین به مقدسات اهل سنت نکوهیده و اشتباه است.اگر کسی اشکالی دارد به صورت علمی مطرح کند و نهایتا مردم قضاوت میکنند.من در  سخنان و رفتار الهیاری عقلانیت نمی بینم بلکه کلا ریا و دروغ است والله العالم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
* اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک *

قال رسول الله (ص): إِنَّمَا فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی یُؤْذِینِی مَا آذَاهَا
ترجمه: همانا فاطمه پاره‌ی تن من است، هرکه او را آزار دهد مرا آزار داده است.


*** اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ***

مده از جنت و از حور و قصورم خبری
جز رخ دوست نظر سوی کسی نیست مرا

(قسمتی از غزل حضرت امام خمینی قدس الله سره الشریف)
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان