علی سجاد فاطمی موحد

گاه‌نوشت‌های شخصی و عمومی

تو بگو از چی میترسی تا من بگویم خدای تو کیست

علامه تابش

ترس های انسان معرف نظام عقیدتی، نگرشی انسان است. تو بگو از چی میترسی تا من بگویم تو چی ایمانی داری، به کی ایمان داری. تو بگو از چی میترسی تا من بگویم خدای تو کیست، اله تو کیست، نظام عقیدتی تو چند بُعد دارد، بر چه مبناهایی قرار دارد. ترسهای انسان معرف نظام ارزشی انسان است. یکی به ایمان ارزش قائل است یکی به ثروت، یکی به شهرت، پول هم خرج میکند، هرچه از ارثیه ی بابا داشته خرج میکند تا به یک جایی رئیس بشه، برای چی؟ برای اینکه عاشق ریاست است، در نظام ارزشی این شخص خود ریاست از همه چیز بالاتر است، آبرویش را هم حاضر است بریزد. یکی دنبال اخلاص است، یکی دنبال هنر است، یکی دنبال شهرت است، یکی دنبال لذت است، هر کدام اینها در نظام ارزشی اینها آن زمینه ای که به دنبالش هستند و از دوریش در رنج اند و هراسان از میان رفتن او هستند، ترس از بین رفتن آن را دارند نظام ارزشی شان را معین میکند. ...ترس های انسان خوب دقت کنند علاوه بر نظام نگرشی و نظام ارزشی، طراح نظام کنشی انسان است، من اگر ببینم حیوان درنده ای به سوی من حمله ور شده است به طرف مقابل فرار میکنم نه به طرف خود حیوان، از چیزی که میترسم در جهت خلافش حرکت میکنم و این نشان دهنده ی این است که نظام کنشی بنده را ترس های من طراحی میکنند. و نکته ی بسیار دقیق دیگری اینکه ترس های انسان بیانگر موقعیت شناسی او هست، موقعیت وجودی او را در هستی، دربرابر حق، دربرابر فرشتگان، در برابر بزرگان، دربرابر پیامبران (ص)، دربرابر جانشینانش، دربرابر شهداء، دربرابر صدقین و صالحین، دربرابر انسان های بد مثل بنده به نمایش میگذارد. میداند که من در چه موقعیت وجودی به سر میبرم، در چه موقعیتی از نظر نگرشی به سر میبرم، نظام ارزشی من در چه موقعیتی هست، نظام کنشی من در چه موقعیتی هست، آیا باید باشد یا عوض کنم؟ این برای ماها خیلی مهم است. ماها که پیامبر (ص) داریم، ماها که علی (ع) داریم، ماها که فاطمه (س) داریم، ماها که حسین (ع) داریم، باید موقعیت خودمان را در برابر اینها و در کنار اینها تشخیص بدیم، هماهنگ بکنیم، مقارنه بکنیم، مقایسه بکنیم، پیرو باشیم. منبع: گوشه‌ای از سخنرانی هراس های نبی اکرم (ص)، جلسه اول (با حذف لهجه) دانلود صوت این جلسه دانلود فیلم این جلسه پخش آنلاین این جلسه
آی دی کانال تلگرام: Montazar110
صفحه اینستاگرام: Instagram.com/Allamehtabesh
سایت جهت دانلود آثار (سخنرانی و کتب): www.Montazar110.com

ترس نبایدمعنی داشته باشه مگرازافریننده واون هم ترس نیست،حجب،حیاست،اعتراف به بندگی حق...پس ترس نیست.ترس برادرمرگ،من دوست ندارم هیچ ادمی بمیره.تااونجاکه بتونم می ایستم.بایدبه شناخت رسید.وقتی به معرفت وجودوذات الوهیت وهدف افرینش ادمی پی بردی ،درک می کنی که چه چیزرا برای احتیاط وچه چیزرابرای ادامه ی راه توشه ی خودت قراربدی...درراه به همنوع خودت اسیبی هرچندبسیارکوچک واردنکنی وتامی تونی اندیشه ی خودت راباحکمت متعالیه سازمان دهی کنی،یارانت رایاری ودرمواجه بادشمنانت مداراومروت رارعایت کنی.سعی به خوب بودن خودت داشته باشی واجازه ی انتخاب راازدیگران صلب نکنی...نترسی ونشان بدی که ترس چیزی نیست جزقبول اندیشه ی دیگران ،جرات راتابه قدرت خودت ایمان نیاوردی به کارنبری وازستایش چیزی غیرازلطفی که هست انجام ندی وحمدوثنای بی اعتباررادخیل پیروزی هات ندونی.به خودوخدای خومتکی باشی وجهانش راسبزترازهراتش گداخته ای مبنای رشدخودت بدونی،چون توازقبل پرورانده شدی که انسان باشی.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
* اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک *

قال رسول الله (ص): إِنَّمَا فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی یُؤْذِینِی مَا آذَاهَا
ترجمه: همانا فاطمه پاره‌ی تن من است، هرکه او را آزار دهد مرا آزار داده است.


*** اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ***

مده از جنت و از حور و قصورم خبری
جز رخ دوست نظر سوی کسی نیست مرا

(قسمتی از غزل حضرت امام خمینی قدس الله سره الشریف)
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان