علی سجاد فاطمی موحد

گاه‌نوشت‌های شخصی و عمومی

نرم افزار دیوار برای گوشی (برنامه دیوار)

دیوار سایت و اپلیکیشن است مخصوص اعلام نیازمندی و خرید و فروش وسایل نو و دست دوم. دیوار با آدرس www.divar.ir در سال ۱۳۹۲ توسط حسام آرمندهی و رضا محمدی راه اندازی شد و دفتر مرکزی آن، هم‌اکنون در سعادت آباد تهران هست. این سایت یکی از زیرمجموعه‌های کافه بازار است و افراد می‌توانند از طریق آن به سرعت و سهولت طبق موقعیت مکانی که در آن قرار دارند به کالاها و خدمات اطراف خود دسترسی پیدا کرده و نیازهای خود را رفع کنند و همچنین کالاهای دست دوم خود را به فروش برسانند یا به ارائه خدمات بپردازند.

لازم به ذکر است که سایت دیوار یک سایت بدون واسطه است و این مسئله باعث می‌شود هزینهٔ کالا به دلیل وجود واسطه بالا نرود. تمام خدمات دیوار رایگان نیست؛ ثبت آگهی در برخی شهرها آن هم در برخی دسته‌بندی‌ها مثل دسته‌بندی کسب‌وکار پولی است و باید مبلغی را پرداخت کرد. همچنین امکان فوری‌کردن و نردبان و یک سری امکانات دیگر پولی است.

دیوار تفاوت‌های متعددی با سایر سایت‌ها و برنامه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند دارد. از تفاوت‌های مهم این سایت استفاده از موقعیت مکانی جهت دسترسی فرد به کالاها و خدمات در نزدیکی خود و دسته‌بندی این کالاها و خدمات است که باعث دسترسی آسان می‌شود. این برنامه دسته‌بندی‌های متنوع بسیار زیادی دارد و از خودرو تا لباس را در بر می‌گیرند.

گرچه این سایت یک سال بعد از شیپور تأسیس شد؛ اما اکنون بازدید و رتبهٔ آن از شیپور بیشتر است.

جستجوی دقیق

جستجو در این سایت بسیار ساده و در عین حال پیشرفته صورت می‌گیرد. به این معنا که به‌طور مثال اگر دنبال یک خانه برای اجاره باشید، می‌توانید دقیقاً مطابق آنچه می‌خواهید جستجو کنید. مثلاً میتوانید جستجو کنید که خانه در کدام محدودهٔ شهر باشد، متراژش چقدر باشد، تاریخ ساختش چه زمانی باشد، چند اتاق داشته باشد، پارکینگ داشته باشد یا نه، میزان رهن و اجاره چقدر باشد، آگهی عکس‌دار باشد یا نه و... . در واقع برای جستجو در هر دسته بندی، یک سری فیلترهای خاصی طراحی شده است تا آگهی‌ها فیلتر شود و آگهی‌هایی که می‌خواهید نمایش داده شود.

اعتراض به فروش حیوانات

در نسخه‌های اولیه دیوار امکان چت با فروشنده یا خریدار وجود نداشت که در آپدیت‌های جدید آن این امکان نیز افزوده شد.

در خرداد ۱۳۹۲ یک انجمن حمایت از حیوانات نامه‌ای شامل امضا ۲۲۳ نفر که شامل اشخاص حقوقی و حقیقی بودند به وبگاه دیوار به منظور توقف خرید و فروش غیر قانونی حیوانات ارسال کردند. اما با این حال این سایت همچنان به فعالیت خود در این زمینه ادامه می‌دهد و فروش حیوانات متوقف نشده است.

دیوار برای افغانستان

علاوه بر اتباع ایرانی، اتباع افغانستان هم در چهار شهر کابل، مزار شریف، هرات و قندهار امکان استفاده از این نرم افزار را دارند. البته برنامهٔ دیوار افغانستان باید جداگانه نصب بشود.

معرفی سه ویژگی جدید دیوار

۱. فروشگاه

اشخاصی که کسب و کارهایشان رسمی، فیزیکی، شخصی، خانگی یا فعال در فضای مجازی مانند اینستاگرام هستند که به هر حال اجناس و کالاهای نو را می‌فروشند، می‌توانند در دیوار فروشگاه‌ها عضو شوند و فعالیت کنند. در این قسمت فقط آگهی‌های نو ثبت می‌شود و امکان ثبت آگهی‌ها استوک و دست دوم یا حتی در حد نو هم وجود ندارد.

دیوار در این ویژگی هم همانند آگهی‌های عادی، پولی یا کارمزدی از خریدار یا فروشنده نمی‌گیرد. برای فعالیت و کسب عضویت در فروشگاه به مدارک نیاز است. آن هم مدرک شناسایی معتبر مانند اصل کارت ملی یا گواهینامه. این مدارک فقط به این خاطر گرفته می‌شوند که هویت فروشنده‌ها تأیید شود. فروشگاه اجناس نو دیوار در تمام شهرها فعال است.

۲. پنل املاک

شامل پنل آژانس املاک و پنل مشاور املاک است و مناسب کسانی است که در حوزهٔ املاک فعالیت می‌کنند.

۳. نمایشگاه اتوموبیل

برای کسانی که نمایشگاه اتوموبیل دارند، این پنل پیشنهاد می‌شود. با ثبت نمایشگاه خودرو در این پنل می‌توانید آگهی‌هایتان را در بین هزاران آگهی متمایز کنید. اعتبار بیشتری کسب کنید و برندسازی کنید و کسب‌وکارتان را توسعه ببخشید. همچنین از پشتیبانی و مشاوره اختصاصی شبانه‌روزی بهره‌مند شوید.

معرفی امکانات برنامه دیوار

  • امکان استفاده در کامپیوتر و موبایل
  • پشتیبانی از سیستم عامل IOS
  • امکان چت فروشنده و خریدار
  • امکان جستجوی بسیار دقیق
  • اجباری نبودن ثبت نام برای استفاده (البته برای ثبت آگهی باید ثبت نام کنید)
  • امکان نشان‌گذاری و یادداشت گذاری روی آگهی‌ها (در صورت ثبت‌نام)

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
* اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک *

قال رسول الله (ص): إِنَّمَا فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی یُؤْذِینِی مَا آذَاهَا
ترجمه: همانا فاطمه پاره‌ی تن من است، هرکه او را آزار دهد مرا آزار داده است.


*** اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ***

مده از جنت و از حور و قصورم خبری
جز رخ دوست نظر سوی کسی نیست مرا

(قسمتی از غزل حضرت امام خمینی قدس الله سره الشریف)
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان