علی سجاد فاطمی موحد

گاه‌نوشت‌های شخصی و عمومی

خرید بهترین هاست / معرفی 6 هاستینگ برتر ایران در سال 96

بهترین هاست را می‎خواهید انتخاب کنید؟ معرفی هاست خوب را به شما می‌کنیم. پس این مقاله را با دقت بخوانید.
خرید هاست

همیشه یکی از نکاتی که برای راه اندازی یک سایت موفق و پربازده مورد نظر کاربران قرار دارد، موضوع خرید هاست خوب و با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب است. در این نوشته ۵ هاستینگ برتر ایرانی را معرفی، مقایسه و تحلیل می‎کنیم تا بر حسب نیاز خود از هر کدام که مایل بودید استفاده کنید.

خرید هاست


قبل از معرفی بهترین هاست و سایت‎های هاستینگ ایران نیاز است تا با مفاهیم زیر آشنا شوید:

فضا: میزان حجم اختصاص یافته به سایت شماست که توسط فایل‌ها، فیلم‌ها، تصاویر، سیستم مدیریت محتوا و … اشغال می‌شود و واحد اندازه گیری آن مگابایت یا گیگابایت است. سعی کنید سرویسی را سفارش دهید که به اندازه نیاز شما حجم ارائه می‎دهد و در صورتیکه به حجم زیادی نیاز ندارید از خریداری سرویس‏هایی که حجم زیاد ارائه می‎دهند زیرا افزایش حجم موجب افزایش قیمت خواهد شد.

پهنای باند: میزان اطلاعات دانلود شده از سایت شماست که ماهانه به صورت اتوماتیک صفر می‎شود. جهت روشن شدن موضوع به این مثال دقت کنید: شما تصویری را در صفحه اصلی سایت با حجم ۵۱۲ کیلوبایت بارگذاری کرده‌اید که حجم صفحه اصلی سایت شما با در نظر داشت متن‎ها و عکس‎های کوچک شامل مجموعا ۸۰۰ کیلوبایت می‎شود، حال اگر صفحه اصلی سایت شما توسط ۱۰۰ کاربر باز شود، ۸۰۰۰۰ کیلوبایت (که معادل  تقریبا ۸۰ مگابایت است) مصرف می‎شود؛ و همچنین است موقعی که فایلی را برای دانلود گذاشته اید و کاربری آن را دانلود می‎کند. برای سایت‎هایی که بازدیدکننده زیادی دارند توصیه می‎شود بر حسب نیاز خود پهنای باند بیشتری را تهیه کنند، زیرا در صورتیکه پهنای باند شما تمام شود تا رسیدن موعد ماهانه تمدید پهنای باند، سایت شما در دسترس نخواهد بود و با پیغام خطای کمبود پهنای باند مواجه خواهید شد.

پارک دامنه (Park Domains): این گزینه به شما این امکان را میدهد تا سایت شما با دامنه های مختلفی در دسترس باشد. مثلا سایت منتظر 110 هم با آدرس Montazar110.com در دسترس هست و هم با آدرس Montazar110.ir در واقع دامنه Montazar110.ir بر روی دامنه Montazar110.com پارک شده است به بیان دیگر یک سایت با ۲ دامنه! نه اینکه هر کدام یک سایت جداگانه با فضای اختصاصی جداگانه باشند! در صورتیکه میخواهید دامنه های مختلفی را روی سایت خود پارک کنید این گزینه برای شما حایز اهمیت خواهد بود.

افزودن دامنه (Addon Domains): با استفاده از این امکان میتوانید یک سایت مستقل با دامنه مستقل بدون خریداری سرویس جدید راه اندازی کنید. فرض کنید شما یک سایت با آدرس yoursite.com دارید با موضوع آموزشی. حال میخواهید یک سایت دیگری را با موضوع مذهبی با آدرس yoursite.net راه اندازی کنید، اگر سرویس شما گزینه افزودن دامنه یا (Addon Domains) را ارائه بدهد بدون اینکه هاست جدیدی خریداری کنید میتوانید سایت جدید خود راه‎اندازی کنید. البته این نکته حایز اهمیت است که برای دامنه افزوده شده فضا و پهنای باند جدیدی تعلق نمیگیرد و از فضا و پهنای باند دامنه اصلی سایت استفاده میکند.

تعداد ایمیل: با استفاده از این قابلیت میتوانید ایمیلهایی از آدرس سایت خودتان داشته باشید، مانند admin@yoursite.com. اگر نمیخواهید از دامنه سایت خودتان ایمیل داشته باشید این نکته برای شما مهم نخواهد بود.

تعداد دیتابیس: امروزه سیستم‎های مدیریت محتوا یا همان CMS ها با دیتابیس‎ها هماهنگ و متصل اند و دیتابیس ها منبع اطلاعات سیستم های مدیریت محتوا به شمار میرود. اگر شما میخواهید سایتی را CMS راه اندازی کنید حتما باید سرویس شما از دیتابیس پشتیبانی کند. برای راه اندازی یک CMS تنها ۱ دیتابیس کافی است، اما زمانیکه دامنه جدیدی افزوده باشید یا خواسته باشید بر روی زیر دامنه (Sub Domain) سیستم مدیریت محتوا راه اندازی کنید نیاز است تا دیتابیس جدیدی بسازید.

اکانت FTP: اف.تی.پی اختصار یافته File Transfer Protocol است، با استفاده از پروتکل اف.تی.پی می‎توانید از طریق مرورگر یا برنامه های اف.تی.پی یا حتی ویندوز به پروتکل اف.تی.پی سایت خود وصل شوید، فایل آپلود، دانلود و یا ویرایش کنید. هر اکانت FTP از یک یوزرنیم و پسورد تشکیل شده است. در صورتیکه سایت شما طوری است که می‏‌خواهید به افراد مختلف دسترسی به اف.تی.پی در سطح های متفاوت بدهید و حسابهای FTP مختلف داشته باشید این گزینه برای شما مهم خواهد بود.

پشتیبانی PHP: قابل نصب و اجراء بودن اسکریپت‎های و سی.ام.اس هایی مبتنی بر PHP.

کنترل پنل: وقتی که شما هاست را خریداری کنید، برای مدیریت این هاست در اختیار شما یک پنلی قرار می‎گیرد که این پنل غیر از پنل سیستم مدیریت محتوای شماست، با استفاده از این پنل می‏توانید تنظیمات اصلی سایت را همانند نصب سی.ام.اس، ساخت دیتابیس، افزودن دامنه، تهیه نسخه پشتیبان و … انجام دهید. این پنل انواع گوناگونی دارد که مشهوترین آن سی پنل، دایرکت ادمین و پلسک است. کنترل پنل سی پنل در بین کاربران به خاطر سادگی و امکانات زیاد آن محبوبیت بیشتری نسبت به سایر کنترل پنل ها دارد.

محل دیتاسنتر: هاست‎های اشتراکی در یک ابر کامپیوتر یا سرور قرار دارد، مثلا ممکن است ۳۰۰ سایت که از هاست اشتراکی استفاده میکنند در یک ابر کامپیوتر یا سرور میزبانی شود، آن سرور وجود خارجی و حقیقی دارد، اگر آن کامپیوتر در ایران باشد اصطلاحا سرور داخلی یا ایرانی گفته میشود و اگر در کشورهای خارجی باشد سرور خارجی گفته میشود. در صورتیکه می‎خواهید سایت شما با سرعت بالاتری در ایران در دسترس باشد از سرورهای داخلی استفاده کنید.


بهترین هاست

خرید هاست نت افراز

۱- نت افراز www.NetAfraz.net: نت افراز یکی از بهترین ارائه دهنده های خدمات هاست اشتراکی و سرویس نمایندگی است که توانسته  سایتهای زیادی را میزبانی کند. خدمات هاست اشتراکی نت افراز به دو قسم (هاست داخلی ایرانی و هاست خارجی از کشور فرانسه) ارائه می‎شود. شروع قیمت هاست خارجی با فضا ۱۵ گیگابایت و با پهنای ۱۵۰ گیگابایت سالانه ۶۳ هزار تومان است که البته با پنل دایرکت ادمین می‎باشد.

پشتیبانی ۲۴ ساعته واقعی، آپتایم و امنیت بالا و سرعت مناسب (به دلیل میزبانی نکردن سایتهایی که مصرف زیادی از منابع سرور میکنند) را میتوان از مزایای انکار ناشدنی نت افراز برشمرد که همه و همه بهترین هاست را برای شما به ارمغان می‌آورد. لطفا برای مشاهده سایر ویژگی‎ها به سایت نت افراز مراجعه کنید.

(نویسنده این مطلب قبلا از خدمات نت افراز استفاده نموده و کاملا راضی است)


خرید هاست میزبان فا

۲- میزبان فا www.MizbanFa.net: یکی دیگر از بهترین هاست های ایران است که توانسته در طول مدت فعالیت خود رضایت مشتریان خود را جلب کند و سرویس های مختلفی را بر حسب نیاز کاربران ارائه دهد. شروع قیمت هاست لینوکس خارجی میزبان فا سالیانه ۶۹۷۲۰ تومان با ۱۰ گیگ فضا و ۲۰۰ پهنای باند است. لطفا برای مشاهده سایر ویژگی‎ها به میزبان فا مراجعه کنید.


خرید هاست دی ال
۳- هاست دی ال www.HostDL.com: هاست دی ال با ارائه بهترین هاست یکی از سایت‎های موفق در حوزه میزبانی سایت‎های پربازدید ایرانی می‎باشد، اگر شما سایت پربازدیدی دارید و آپتایم سایت برای شما خیلی مهم است پیشنهاد می‎کنیم از هاست دی ال خریداری کنید. ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعت و خدمات متنوع از ویژگی های خوب هاست دی ال به شمار می‌رود. شروع قیمت هاست اشتراکی خارجی لینوکس ماهیانه ۴۰ هزار تومان با ۵ گیگ فضا و ۲۰۰ گیگابایت پهنای باند است. لطفا برای مشاهده سایر ویژگی‎ها به سایت هاست دی ال مراجعه فرمایید.

خرید هاست ایران
۴- هاست ایران www.HostIran.net: هاست ایران از شرکت‎های سابقه دار است که سایتهای زیادی را میزبانی می‎کند، سرویس های متنوع میزبانی را ارائه می‌دهد که شروع قیمت هاست اشتراکی لینوکس معمولی آن سالیانه ۳۰ هزار تومان با فضای ۵۰ مگابایت و ۳ گیگابایت پهنای باند است. لطفا برای مشاهده سایر ویژگی‎ها و سرویس‎ها به سایت هاست ایران مراجعه کنید.


خرید هاست میهن وب هاست


۵- میهن وب هاست www.MihanWebHost.com: میهن وب هاست با ارائه هاست خارجی و داخلی با کیفیت و حجم های متفاوت یکی از هاستینگ های خوب کشور است که توانسته سایتهای زیادی را میزبانی کند. آپتایم و امنیت بالا از مزایای خوب میهن وب هاست است.

شروع قیمت های هاست خارجی لینوکس سالیانه ۳۰ هزار تومان با حجم ۲۰۰ مگابایت و ۵ گیگابایت پهنای باند ماهیانه است.

خرید هاست برتینا
۶- برتینا www.Bertina.ir: برتینا از شرکت‎های مشهور در حوزه خدمات میزبانی وب است که دارای تجربه و مشتریان فراوانی است. شروع قیمت‎های هاست سالیانه ۳۴ هزار تومان با ۵۰ مگابایت فضا و ۱ گیگابایت پهنای باند است. لطفا برای مشاهده سایر جزئیات و سرویس‎ها به سایت برتینا مراجعه کنید.

هاست ارزان

اگر خواسته باشیم این ۶ سایت معرفی شده را از نظر قیمت رتبه بندی کنیم باید اینگونه رتبه بندی را بکار ببریم:

یکی از ارزانترین هاست‎هایی آلمان هم اکنون توسط سایت Cpanel.ir ارائه می‎شود که 100 مگابایت هاست لینوکس آلمان سالانه 9 هزار تومان و 1 گیگابایت سالانه 15 هزار تومان می‎باشد! در صورتیکه هاست ارزان مد نظر دارید حتما سایت www.cpanel.ir را ببینید.

۱- میهن وب هاست www.MihanWebHost.com

۲- نت افراز www.NetAfraz.net

۳- میزبان فا www.MizbanFa.net

۴- هاست ایران www.HostIran.net

۵- برتینا www.Bertina.ir

۶- هاست دی ال www.HostDL.com

با توجه به اینکه میزان حجم و پهنای ارائه شده در سایت های فوق یکسان نیست نمی‎توان رتبه بندی قیمتی دقیق داشت (اگر قیمت برایتان مهم است باید خودتان یک به یک سرویس های میزبان را بر حسب نیاز خود بررسی و مقایسه نموده و سرویس مورد نیاز  و به صرفه خودتان را تهیه کنید) و ترتیب فوق صرفا از جهت نظر شخصی نویسنده مطلب است.

بهترین هاست از نظر پشتیبانی








ترتیب نزولی لیست فوق به معنای برترین تا بدترین نیست! بلکه رتبه دهی به پشتیبانی به عدد خیلی مشکل است! اما در عین حال برحسب تجربه میتوان گفت پشتیبانی هاست دی ال و نت افراز عالیست.

بهترین هاست ایران از نظر کیفیت


با توجه به اینکه شرکت های هاستینگ هاست را با کیفیت و خدمات مختف ارائه میدهند در این خصوص نمیتوان رتبه بندی داشت چرا که نوع سرویس ها یکسان نیست تا رتبه دهی شود.


شما از شرکت های معرفی شده فوق تجربه ایی دارید؟ لطفا تجربه خودتان را بدون جانب داری با کمال شفافیت و صداقت (همراه با تاریخ حصول تجربه) در قسمت نظرات بنویسید.
شرکت های هاستینگ معتبر و خوبی را می‎شناسید که ما معرفی نکردیم؟ لطفا در بخش نظرات بنویسید و با دیگران به اشتراک بگذارید.
۲۰ شهریور ۱۵:۰۱ هاست ایران
سلام، من هاست های ایرانم رو از شتاب هاست خریدم خیلی عالی بودن
سلام
من از پویاسازن استفاده کردم سرعت و کیفیت خیلی خوبی دارن مهمترین نکتشون پشتیبانی سریع و عالیشون است
https://www.pouyasazan.org

سلام

ممنون از معرفی

سلام 
من از هاست برتینا استفاده کرده ام - چند بار بدون اطلاع قبلی و به سرعت سایت وردپرسی را که داشتم به دلیل خطای افزایش مصرف رم و سی پی یو بلاک کردن در صورتیکه هر تیکتی که بفرستید بلافاصله به ایمیل شما گزارش ارسال میشه اما مسئله به این مهمی را بدون اطلاع قبلی و صرفا با ورود به ادرس سایت متوجه شدم. 
خیلی از امکانات هاست را هم بستن و وقتی تیکت ارسال میکنید در جواب میگویند به دلایل امنیتی نمیتوانیم دسترسی بدهیم . به طور مثال شما نمیتوانید بک اپ گرفته شده از سایت دیگر را بر روی هاست اینستال کنید

سلام محمد جان

ممنون از اشتراک تجربه
بحث افزایش مصرف رم و سی پی یو رو خب باید حق بدیم؛ چون هاست اشتراکی هست، حق بقیه ضایع میشه؛ سرعت بقیه کاهش پیدا میکنه.

سلام
تقریبا 6 ساله که از سرویس های نوین هاست استفاده میکنیم ، هم از سرویس ها و هم از پشتیبانیشون رضایت کامل داریم.

نت افراز خیلی خوبه
۱۶ بهمن ۱۱:۲۲ بهترین هاست ایران
مقاله خیلی خوبی بود، نظرتون در باره این سایت چیه؟ متونش جالب بود
۱۶ بهمن ۱۱:۲۴ thriving.blog.ir
مقاله خوبی بود، چرا ایران سرور نیست؟

ایران سرور یه مقدار گرون‌تر نسبت به بقیه هست

درسته ایرانسرور قیمتش بالا هست اما واقعا پشتیبانیش حرف نداره
۱۴ اسفند ۱۵:۰۸ بهترین هاست ایرانی
ممنون از مقاله خوبه شما
بر اساس تجربه واقعی چندساله، شرکت های زیر را به صورت خلاصه عرض میکنم
1- میهن وب هاست (برای هاست ارزان)
2-میزبان فا (هاست وردپرس)
3-ایران سرور (هاست با کیفیت و دامنه های ارزان)
 
۱۳ مرداد ۲۲:۲۷ mohammad shahpari
چرا ایران سرور توی لیست نیست

گرون بود نیاوردم :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
* اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک *

قال رسول الله (ص): إِنَّمَا فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی یُؤْذِینِی مَا آذَاهَا
ترجمه: همانا فاطمه پاره‌ی تن من است، هرکه او را آزار دهد مرا آزار داده است.


*** اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ***

مده از جنت و از حور و قصورم خبری
جز رخ دوست نظر سوی کسی نیست مرا

(قسمتی از غزل حضرت امام خمینی قدس الله سره الشریف)
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان