علی سجاد فاطمی موحد

گاه‌نوشت‌های شخصی و عمومی

روزهای تولدم گریه دار است!

«انت یحیی و یمیت»


می‏خندم... نه به خاطر اینکه امروز، روز تولدم است، تولد من و امثال من، نه تنها خنده ندارد بلکه روز حزن و اشک و خوف و گریه و عزاداری است.
راستی برای چه بخندم؟ برای سرمایه‏‏ ی مصرف نشده و آب شده‏ ی عمرم؟ برای اینکه با دست خالی روز به روز و سال، به انتهای عمر نزدیک می‏شوم؟
مثال من به شاگردی می‏ماند که نه درسی خوانده و نه جهدی کرده و دم به دم شاهد نزدیک شدن خود به امتحان است... آیا احساس نزدیکی به امتحان برای چنین فردی خوش آیند است؟ یا یخ فروشی که شاهد آب شدن یخ های خود است درحالیکه خریداری نداشته...
البته انبیاء الهی، امامان معصوم و اولیاء الهی از چنین حالتی مسثتنی هستند، آنها به شاگردانی می‏مانند که از فرط تلاش و کوشش، مشتاق امتحان هستند تا به مقصود رسند.
آنها مصداق آیه شریفه: أَلا إِنَّ أَوْلِیَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ (یونس، 62) هستند؛ که خوف و حزنی ندارند!

خنده‏ ی من نه از جهت روز تولدم است؛ بلکه از این جهت است که امروز، روز عید سعید غدیر خم است؛ روز اکمال دین و اتمام نعمت! روزی که حضرت پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) را به دستور خداوند به امامت و ولایت بعد از خود منسوب نمود و فرمودند هر که من مولایم اویم، علی مولای اوست!
این عید خجسته بر همه مسلمانان جهان مبارک باشد!

۲۱ دی ۱۳:۵۱ siperisk ...
کمی شبیه به هری پاتری:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
* اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک *

قال رسول الله (ص): إِنَّمَا فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی یُؤْذِینِی مَا آذَاهَا
ترجمه: همانا فاطمه پاره‌ی تن من است، هرکه او را آزار دهد مرا آزار داده است.


*** اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ***

مده از جنت و از حور و قصورم خبری
جز رخ دوست نظر سوی کسی نیست مرا

(قسمتی از غزل حضرت امام خمینی قدس الله سره الشریف)
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان